Good Giving - De toekomst van relatiegeschenken is wegwerp vrij

Visie van Retulp:

Wij zijn toegewijd aan het ontwikkelen van milieuvriendelijke oplossingen voor onze planeet en toekomstige generaties. In een tijd waarin overconsumptie de norm is geworden, zetten wij ons in voor ‘consuminderen’.

Door ons businessmodel aan te passen, streven we naar het herstellen van de balans in onze wereld. Dit doen we door een platform te bieden waar bedrijven en stichtingen elkaar vinden in het aanbieden van écht duurzame relatiegeschenken en belevenissen.

De huidige productie van afval heeft een ongekende hoogte bereikt, wat resulteert in aanzienlijke milieuvervuiling en de verspilling van waardevolle grondstoffen. De wegwerpcultuur en overconsumptie moeten een halt worden toegeroepen. Ons doel is om deze trend binnen de branche van relatiegeschenken te doorbreken. In Nederland alleen al geven bedrijven jaarlijks ruim 90 miljoen items weg als relatiegeschenken, waarvan veel uiteindelijk ongebruikt blijven. Wij geloven dat dit anders, beter en leuker kan – en moet.

De toekomst van relatiegeschenken = duurzaam beleven

Verbinding met elkaar ontstaat door het geven van kado’s. Een extraatje. Het gebaar dat zegt ‘ik-geef-om-en-aan-je’. In 2023 is er in Nederland een markt van meer dan €637 miljoen euro waarbinnen bedrijven verbinding maken via relatiegeschenken. Dat gaat van bedrijfskleding tot pennetjes met logo’s of slogans. Een branche waar ontelbaar oplossingen zijn voor het maken van die waardevolle connectie. Maar, net als in alle andere markten, zit het probleem van vervuiling en een wegwerpmentaliteit.